Saturday, October 16, 2010

Our weapons of warfare are not carnal but powerful through Yeshua .. (BM translation)

Senjata dari Peperangan kami adalah Bukan duniawi
Khotbah ini dikhotbahkan oleh Dr Tom Malone Sr

"Senjata-senjata peperangan kita tidak duniawi, tetapi kuat melalui Allah ke bawah menarik yang kuat memegang." (2 Korintus 10:4).
Dalam bab ini Paulus mempertahankan kerasulannya. Dalam rangka memahami apa yang dia katakan dalam ayat ini, anda harus memahami bahawa orang-orang telah berkata, "Nah, ini Paulus bukan orang tampak sangat mengesankan. Bahkan, ucapannya tidak terlalu kuat. huruf Nya berbobot dan kuat, tetapi kehadirannya lemah, dan suaranya tidak begitu baik '.
Paulus menulis kepada mereka dan berkata, untuk membela kerasulannya, "adalah The senjata perang kita tidak duniawi." 
Perhatikan empat hal yang paling pemikiran dalam teks ini.
I. Apakah Ada Perang suatu Going On
Banyak orang tampaknya tidak tahu bahawa untuk menjadi seorang Kristian adalah untuk terlibat dalam suatu peperangan. Dan Alkitab menggambarkan peperangan itu. Ketika Paulus menulis kepada seorang pendeta muda bernama Timotius, ia berkata, "Ini charge saya melakukan kepadamu, anak Timotius ... bahawa engkau oleh mereka perang mightest sebuah perang yang baik" (1 Timotius 1:18). Dia mengatakan, menulis "penceramah muda, anda berada dalam pertempuran, dalam peperangan, dan itu tidak akan piknik apapun." Paulus ini penceramah muda yang sama, "kekerasan harus menanggung, sebagai seorang askar yang baik dari Yesus Kristus" ( 2 Timotius 2:3).

Sekarang apa yang askar untuk? Tentera tidak hanya berada di parade. Mereka membawa senjata dan bertempur. Tentera untuk terlibat dalam suatu peperangan.
Banyak orang Tuhan tidak tahu bahawa mereka berada dalam suatu peperangan. 
Pertama, saya membaca ayat yang hanya benar-benar heran saya. Wahyu 0:07 berkata, "Ada perang di syurga." Kami berfikir tentang Syurga sebagai tempat yang damai, tetapi Tuhan berbicara tentang perang di sana. 
Sekarang bukan berdiri untuk alasan bahawa di dunia ini orang Kristian akan terlibat dalam peperangan itu? Paulus selalu sedar peperangan ini. Pada akhir perjalanan hidupnya, dia berkata, "Aku telah berjuang melawan yang baik, saya sudah selesai kuliah saya, saya telah memelihara iman" (2 Timotius 4:7). 
Perhatikan Efesus, bab 6, ayat 11: "Kenakanlah seluruh perlengkapan senjata Allah ...." 
Tuhan berkata kepada setiap orang Kristian, 'Letakkan di baju besi. "Mengapa sebuah armor? Kerana anda seorang tentera. Mengapa baju besi? Kerana anda berada dalam pertempuran. Sebuah peperangan rohani yang sedang berlaku, Tuhan berkata. Jadi, "Kenakanlah seluruh perlengkapan senjata Allah, supaya kamu dapat bertahan melawan tipu muslihat Iblis."
Sekarang apa yang saya ingin anda lihat adalah ayat 12: "Kerana perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging, tetapi melawan pemerintah-pemerintah, melawan kuasa, melawan penguasa kegelapan di dunia ini, melawan kejahatan rohani di tempat-tempat tinggi." Ini bukan pertempuran melawan orang. Ini bukan perang melawan manusia belaka. Kita berada dalam peperangan melawan kekuatan supranatural. Adakah anda merasa bahawa konflik? Adakah anda sedar bahawa anda berada dalam konflik spiritual, suatu perjuangan agelong besar?
Apakah itu semua tentang? Ini adalah tentang siapa yang akan memiliki supremasi, Kristus atau Setan. Ini adalah perjuangan bagi jiwa-jiwa manusia. Ini adalah pertempuran untuk menjaga orang keluar dari neraka. Ini adalah perjuangan untuk membuat orang diselamatkan. Ini adalah peperangan, konflik sampai selesai akhir.Dan setiap orang dari kita yang terlibat di dalamnya. Adakah anda menyedari bahawa anda berada di sebuah perang?
Sebahagian orang Kristian yang besar telah masuk ke dalam peperangan ini dan telah begitu dekat dengan Allah bahawa mereka tahu mereka dalam suatu konflik.Terima kasih Tuhan untuk orang-orang seperti Martin Luther yang telah bersedia untuk pergi melawan arus dan menentang tradisi dan terhadap pendapat umum dan melawan cara yang banyak orang lain akan pergi.
Suatu hari Martin Luther merasa konflik besar seperti berlaku di biliknya, dan dia adalah satu-satunya di dalamnya, tampak. Tapi ia mulai bergulat dan berjuang dengan Iblis. Iblis menjadi begitu nyata dan kuasa-Nya begitu kuat bahawa Luther mengambil botol tinta, melemparkannya pada Iblis, dan memercik dinding di sisi lain bilik. Dia menyedari dia dalam peperangan rohani, dalam konflik besar. Tidak hairan Tuhan menggunakan Martin Luther sebagai seorang Kristian.
Orang Kristian rata-rata bukan tentera. Dia tidak mempunyai mengenakan baju apapun. Dia tidak benar-benar terlibat dalam perjuangan spiritual. Dia tidak berjuang apa-apa, tidak benar-benar berdiri untuk apa pun. Jika kita tidak berdiri untuk sesuatu, kita cenderung untuk mati untuk apa-apa! 
Jika Alkitab ini membuat sesuatu yang jelas, itu adalah bahawa umat Allah berada dalam perjuangan rohani melawan kekuatan jahat. Dan mereka kekuatan ghaib yang beroperasi di dunia kegelapan, dan kami untuk menembusi mereka dengan cahaya injil Kristus.
 Kami berada dalam suatu peperangan. Yang seharusnya untuk menjaga kita dari tangan melipat kami dan mengambil mudah. Yang seharusnya membuat kita duduk dan memperhatikan. "Celakalah mereka yang merasa nyaman di Sion" (Amos 6:01).
Dan sementara gereja Kristian dan umat Allah yang mengambil mudah, kekuatan jahat berada di tempat kerja yang belum pernah sebelumnya. Komunisme, Katolik, liberalisme, ritualisme, Peraturan dan intelektualisme sedang bekerja, sementara gereja mengambil mudah. 
Tuhan membantu kita untuk menyedari bahawa kita berada dalam perang, dalam pertempuran. 
"Senjata-senjata peperangan kita tidak duniawi, tetapi kuat melalui Allah ke bawah menarik yang kuat memegang." 
Yang membuat saya untuk kebenaran kedua. 
II. Kami Memiliki Senjata
Tuhan tidak meninggalkan kita tanpa sesuatu untuk bertarung dengan. Dia mengatakan seorang Kristian boleh berdandan sebuah baju besi. Ketika saya membaca tentang tujuh melaksanakan baju besi yang besar, saya mendapati hanya satu tempat yang kita dipertahankan, dan yang benar di punggung kami. Anda tidak perlu apa-apa di sana jika anda menghadapi ke arah yang benar. Jika anda tidak berjalan, anda tidak perlu bimbang tentang mendapatkan hit di tempat itu.
Oh, dengan senjata Tuhan telah memberi kita, kita mempunyai senjata untuk menang. 
Aku akan mengatakan sesuatu pagi ini bahawa anda tidak akan percaya. Tahun ini, 1964, saya telah menjadi hampir tiga puluh dua tahun Kristian. Saya baru saja sampai pada kesimpulan bahawa senjata perang kita tidak fizikal. Menurut Alkitab, beberapa perkara orang Kristian berfikir yang penting dalam melayani Tuhan tidak bererti satu hal.
 Sebagai contoh, saya telah mendengar beberapa orang berkata, "Adakah anda pernah mendengar Jadi-dan-begitu berkhutbah? Saya, keperibadian! Dia memiliki orang tertawa bila-bila masa. Seperti wit! " 
Itu bukan hal yang di dunia untuk melakukan dengan itu. Izinkan saya bertanya sesuatu. Apakah jenis keperibadian mengikut anda Martin Luther? Apakah jenis keperibadian anda pikir Rasul Paulus? Mengapa, kebanyakan dari teman-temannya tidak bisa tinggal di sekelilingnya terlalu lama. Oh, kami pikir keperibadian yang telah ada hubungannya dengan itu.
 Sekarang lihat ini. Aku telah mendengar orang berkata, "Oh, dia adalah seperti orang Kristian berbakat!" 
Bakat tidak satu hal yang harus dilakukan dengan melayani Tuhan. Bahkan tidak disebutkan dalam Alkitab. Bakat dalam Alkitab bererti sepotong wang. Dan bakat, seperti yang kita tahu, tidak pernah disebut dalam Firman Allah.
 Orang bilang, "Oh, bahawa Kristian adalah seperti seorang Kristian mampu." 
Yang tidak ada hubungannya dengan itu. Saya kagum bahawa beberapa orang di gereja ini yang paling, melakukannya dengan sedikit. Adakah anda tahu kenapa?Senjata perang kita tidak fizikal. Mereka adalah kuat melalui Allah. Kepribadian tidak satu hal di dunia ini untuk melakukan dengan itu. kelihatan baik tidak ada hubungannya dengan itu. Senjata perang kita tidak fizikal.
 Mari saya beri ilustrasi Alkitab itu.
 Kita membaca dalam bab 17 dari Keluaran tempat anak-anak Israel berperang melawan orang Amalek. Mereka adalah keturunan orang Amalek. Itu adalah Amalek yang membunuh Raja Saul kerana ia tidak akan menghancurkan daging. Amalek dalam Alkitab berdiri untuk daging dan kekuatannya. Anak-anak Israel, dalam bab 17 dari Kitab Keluaran, akan berkumpul melawan orang Amalek. Ini adalah gambaran besar. Nabi Musa berkata kepada Yosua, jeneral tentera, "aku ingin kau turun sana di lembah dan memerangi orang Amalek. Membunuh mereka. Allah telah mengatakan bahawa orang Amalek harus dimusnahkan-lelaki, wanita dan anak-anak. Hancurkan mereka dari muka bumi. Mereka mewakili daging. " 
Musa, sana di puncak gunung, mengangkat tangan ke arah Tuhan. Dia telah pedang.Dia tidak menyentuh seorang Amalek. Dia tidak benar-benar terlibat secara fizikal dalam konflik tersebut. Dia mencapai tangan ke arah Tuhan, dan ketika dia tidak, turun sana di lembah, Joshua dan orang Israel harfiah dihukum penerbangan dan membunuh orang Amalek.
 Ketika tangannya menjadi lelah, mereka jatuh ke sisinya. Ketika mereka jatuh, orang Amalek mulai menang. Tuhan berkata kepada Harun di satu sisi dan Hur di sisi lain, "Angkat tangan Musa menuju Syurga, kerana ketika tangannya diangkat menuju Tuhan, orang Israel menang, dan ketika mereka tidak diangkat terhadap Allah, anak-anak israel menang. "
 Konflik ini tidak dimenangi oleh apa yang terjadi di lembah tetapi oleh apa yang berlaku di atas puncak gunung. 
Senjata perang kita tidak fizikal tetapi rohani. Banyak orang Kristian sedang cuba untuk melawan peperangan rohani dengan duniawi, kedagingan, senjata duniawi.Anda tidak akan menang seperti itu. 
Ketika ada konflik antara dua orang Kristian, ramai orang mula untuk menang dengan senjata fizikal. Hal ini tidak dilakukan seperti itu. Dan gereja, dalam konflik terhadap kekuatan jahat, tidak akan menang dengan senjata fizikal.
 Kau tahu, anda boleh mempunyai bangunan yang terbaik di dunia, anda boleh mempunyai gereja yang paling indah di dunia, tapi itu tidak akan memenangi pertempuran. Ini adalah peperangan rohani. 
Jadi, 'senjata perang kita tidak fizikal, tetapi kuat melalui Allah. " 
Apa itu? Tuhan telah memberi kita sesuatu untuk bertarung dengan. Sungguh menakjubkan, mengejutkan, menyedihkan dan menyedihkan betapa sedikit orang Kristian rata-rata menggunakan senjata Tuhan telah memberikan dia untuk melawan peperangan ini.
 Pertama-tama, ada Firman Allah. Tidak sama sekali tidak ada di dunia, seperti itu.Bab 6 dari Efesus mengatakan kepada kita bahawa salah satu senjata kita adalah Bolehkah anda bayangkan seorang lelaki pergi untuk memerangi dan tidak mempunyai pedang "pedang Roh, yang adalah firman Allah."? Dia adalah memiliki itu dalam hatinya, dalam hidupnya dan dalam fikirannya. Tetapi orang Kristian rata-rata tidak menggunakan senjata dari Firman Allah.
 Ketika Iblis datang mencobai Yesus di padang gurun, tiga kali dari satu buku Perjanjian Lama, Yesus berkata, "Ada tertulis ... Ada tertulis .. ... Ada tertulis." Dan ketika Yesus bertemu dengan Iblis, Dia terhunus pedang-Nya dan melawan Iblis dengan Firman Tuhan.
 Tidak ada cara lain bagi orang Kristian untuk melawan. Itulah sebabnya aku mengatakan bertahun-tahun bahawa seorang Kristian yang tidak mempunyai kebiasaan sehari-hari membaca Firman Tuhan untuk kepentingannya sendiri tidak akan menjadi kuat Kristian
 Tahun yang lalu saya belajar apa yang saya yakini sebagai salah satu yang terbesar, jika tidak, pelajaran terbesar yang pernah saya pelajari. Aku sedang membaca Alkitab saya hari pertama bulan Januari tahun yang lalu di gedung tua yang digunakan untuk berdiri di sini. Saya membaca Mazmur Pertama: 
"Berbahagialah orang yang walketh tidak dalam nasihat orang fasik, ataupun mendampingi di jalan orang berdosa, atau dudok di kerusi mencemuh.
 "Tapi kesenangan dalam undang-undang Tuhan, dan dalam undang-undang Sesungguhnya dia bermeditasi siang dan malam.
 "Dan ia akan seperti pohon yang ditanam oleh air sungai ...." - Vs. 1-3.
 Dengar! Sebuah pohon yang ditanam di tepi sungai adalah sebuah cemara.Mencapai akarnya ke dalam tanah yang lembab, menarik makanan dari tanah itu, dan berdiri kuat dari tepi sungai. 
"... Bahawa bringeth buah di musim [ia adalah seorang Kristian buah-buahan]; daunnya juga tidak akan layu [Dia tidak berubah satu warna satu hari dan warna lain seterusnya. Sekarang dengarkan] ini, dan apa pun ia berbuat akan berjaya ". 
Aku hampir berkata kepada diri sendiri, Adakah saya membacanya benar? Tuhan berkata, "Orang Kristian yang senang dirinya di Buku ini, apapun ia berbuat-apa-apa ia berbuat-akan berjaya." 
Jika anda akan membuat Alkitab ini Kitab kehidupan anda, 'apapun yang anda lakukan akan berjaya. " 
Saya membuat perjanjian dengan Allah. Dalam jam, penting mulia dalam hidup saya, dikunci di dalam bilik kecil, saya berkata, "Ya Allah, jika Engkau akan membantu saya, saya akan membuat Alkitab Kitab hidupku. Saya akan membaca setiap hari dalam hidup saya sampai saya mendengar dari Syurga. "Dan oleh kasih karunia Tuhan dan bantuan, aku telah melakukannya.
 Dengar!  Allah telah memberikan anda senjata Firman-Nya. Dapatkan bahawa Alkitab tua, membukanya setiap hari, dan membacanya sendiri. Jika anda tidak melakukannya, anda adalah seorang askar tanpa pedang. 'The senjata perang kita tidak fizikal, tetapi kuat melalui Allah. " 
Apa lagi yang Dia memberi kita?
 Kita memiliki Roh Kudus sebagai senjata dalam peperangan rohani.
 Fikirkan kuasa Roh Kudus. Dan setiap orang Kristian memiliki Roh Kudus. Kita begitu takut bahawa seseorang akan berfikir kita sedikit Pantekosta sedikit. Saya takut mati bahawa mereka tidak akan berfikir bahawa kita! Saya tidak suka melihat orang memberikan melampiaskan daging dan bertindak bodoh, dan aku ingin menjadi nyata. Tapi, teman, jika anda seorang Kristian, anda mempunyai Roh Kudus Allah dalam anda. Paulus, menulis kepada jemaat di Korintus, berkata: "Apa? tidak tahukah kamu, bahawa tubuhmu adalah bait Roh Kudus yang diam di dalam kamu, yang kamu peroleh dari Allah, dan bahawa kamu bukan milik kamu sendiri?
 "Sebab kamu telah dibeli dengan harga." (1 Korintus 6:19-20). Anda adalah tempat tinggal Roh Kudus. Roh Allah berdiam di candi tidak dibuat dengan tangan. Ia berdiam di dalam orang disimpan. Dan berfikir bagaimana kuat Ia!
 Saya ingin membaca Kisah Para Rasul 2:02: "Tiba-tiba terdengar suara dari Syurga pada deru angin topan." Kau tahu, apa pun di dunia akan menghancurkan sebanyak angin bergegas. Ini akan menjilat muka bumi ke atas. Itulah apa yang kita perlukan di gereja kita, kuasa Roh Kudus. Itulah apa yang kita perlukan dalam hidup kita, kuasa Roh Kudus. Kami mempunyai senjata, dan mereka perkasa.
 III. Senjata ini Adakah Kuasa Melalui Allah 
Firman Tuhan berkata, "Akhirnya, saudara-saudaraku, menjadi kuat dalam Tuhan, dan dalam kekuatan kekuatannya." Perhatikan hal ini dalam "mungkin itu," bukan kekuatan kita tetapi Nya, terima kasih Tuhan. Perhatikan lagi, "Bukan dengan mungkin, atau dengan kekuatan, melainkan dengan roh Ku, demikianlah firman Allah Tuhan sekalian alam" (Zakharia 4:6). 
Ini bukan hari-hari biasa. Musuh kami adalah bukan musuh biasa. Hanya senjata manusia biasa tidak akan pernah memenangi kemenangan. Kami mempunyai senjata ampuh yang sama dan saat ini kuat sama Tuhan bahawa Nabi Musa, ketika dia memenangi kemenangan dari seluruh bangsa Mesir. Daud membunuh Goliat dengan menjepret dan kerikil halus dari sungai, namun kuasa Allah ada di dalamnya semua. Saya lebih suka mempunyai menjepret dan Allah dari pedang perkasa dari Goliat dan harus bergantung pada kekuatan daging. 
Senjata Allah dalam perang ini adalah cukup untuk menguji setiap. Kekuatan kuasa Allah dapat mencairkan hati yang paling sukar manusia. kuasa-Nya dapat mengatasi Goliat mengerikan liberalisme luar negeri di tanah hari ini. Kita tidak perlu gempa dan ketakutan di hadapan musuh. Firman Tuhan berkata, "Tidak, dalam semua hal kita lebih dari penakluk melalui dia yang mencintai kita" (Roma 8:37). 
Saudara, kita "lebih dari penakluk." Musuh ada yang bisa bertahan melawan gereja Yesus Kristus jika gereja adalah appareled dalam baju besi Tuhan dan berjuang dengan senjata-Nya.

IV. Kami Memiliki Dijamin Kemenangan 
Inilah yang saya benar-benar mencintai tentang teks kami pagi ini. "Senjata-senjata peperangan kita tidak duniawi, tetapi kuat melalui Allah ke bawah menarik yang kuat memegang." 
Allah menjamin bahawa jika anda menggunakan senjata-Nya, anda akan menang.Mereka adalah "perkasa melalui Allah ke bawah menarik yang kuat memegang." Guna mereka, dan hal-hal yang akan jatuh sebelum anda, adalah apa yang Dia katakan. Mereka adalah kuat melalui Allah. Saya sangat senang bahawa kemenangan dijanjikan.
 Kita membaca dalam Wahyu 12:11, "Mereka mengalahkan dia oleh darah Anak Domba, dan oleh perkataan kesaksian mereka." Semua melalui Alkitab yang anda lihat jaminan itu. Sebelum Yesus mati, Ia berkata bahwa Ia akan bangkit kembali. Dia memberikan jaminan Dia akan tampil dalam kemenangan. Allah menjamin kemenangan jika anda akan menggunakan senjata rohani. 
Saya berbicara dengan seorang lelaki yang terakhir bercerita tragis hidupnya. Ia terpisah dari keluarganya, dan kisah hidupnya telah menjadi salah satu minuman dan alkoholisme. Ia memandang saya dan dengan bibir gemetar berkata, "Saya mendengar tentang perkhidmatan anda, dan saya ingin berbicara dengan anda." (Dia telah memanggil saya, dan aku harus pergi melihatnya). Lalu dia berkata padaku, "Pendeta, apakah ada cara? Apakah ada harapan? Apakah ada cara keluar? " 
Aku berkata, "Ya, terima kasih Tuhan, saya dapat memberitahu anda jalan keluar.Saya boleh memberitahu anda tentang harapan yang sesuai dengan setiap manusia di dunia ini. " 
Kami menundukkan kepala kami dan pergi kepada Allah dalam doa dan berbicara tentang Injil dan bagaimana untuk percaya. Orang sayang berkata, "Seperti yang terbaik yang saya ketahui bagaimana, saya akan mengubah hidup saya ke Allah, percaya kepada Dia dan diselamatkan." 
Teman-teman saya, saya tidak peduli apa situasinya. Anda mungkin telah membuat usaha menjadi seorang Kristian sebelum. Anda mungkin apa yang kita sebut sebuah backslider. Atau mungkin tidak pernah anda telah disimpan. Tetapi Aku berkata kepadamu, dalam Yesus Kristus ada kemenangan untuk anda. 
"Senjata-senjata peperangan kita tidak duniawi, tetapi kuat melalui Allah ke bawah menarik yang kuat memegang." (2 Korintus 10:4).

No comments:

Post a Comment